Dienstag, 14. Januar 2014

Bee Blocks

Dieses Schmuddelwetter in Deutschland hat den großen Vorteil, dass man wieder mehr Zeit an der Nähmaschine verbringen kann. Hier ist ein Update meiner Nähtätigkeit:

This weather in Germany has the advantage that I have more time to spend on my sewing machine. Here an update of my latest sewing activity:

 November Blöcke für Jenn von sew.quilt.give.
November blocks for Jenn of sew.quilt.give.
 Januar Blöcke für Kim von sew.quilt.give.
January blocks for Kim of sew.quilt.give.
 
 Januar Blöcke für Steffi von fleißige Bee'nchen. Da musste ich öfter mal den Nahttrenner benutzen.
January blocks for Steffi of fleißige Bee'nchen. There I had to use the seamripper several times.
Noch so ein Nahttrenner-Block: Dies ist ein Mini-Lonestar-Testblock für mich. Die Anleitung ist von hier. Zwei Ecken habe ich noch nicht einmal eingefügt. Der Block wird wieder auseinander genommen und dann auf die faule Methode mit Dreiecken wieder zusammen gesetzt.

Yet another block for the seamripper. This is a Mini-Lonestar-Testblock for myself. The tutorial is from here. I even did not insert the last two corners. This block will be taken apart and afterwards put together the lazy way with triangles.
 

1 Kommentar:

I'd like to hear from you